close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שומרים עצמנו מעצמנו- אשליית האשראי

מערכת שורשכה חשוון, תשעה18/11/2014

מהי אשליית האשראי ומדוע אנחנו מסכנים את עצמנו בשימוש לא חכם באשראי?

תגיות:
החיים המודרניים הם חיים של שפע. בכל מקום מסביבנו מחכות לנו מלכודות מהן כדאי לנו להישמר. כל אותן מלכודות הן בתחום השפע. ישנם שפע של גירויים והצעות אשר עומדות מולנו כשהמטרה של אותם גירויים והצעות הן לגרום לנו להוציא את הכרטיס הקטן מהכיס ולהעביר אותו. אשליית כרטיסי האשראי מתפוצצת פעם אחר פעם וישנם לא מעט אנשים אשר מעידים כי האשליה והוצאת כרטיס האשראי גרמה להם בסופו של דבר לירידה משמעותית באיכות החיים שלהם. הבעיות העיקריות של כרטיסי האשראי הן:
עודף כרטיסי אשראי
חלוקה לתשלומים שלא נגמרים
תכניות אשראי לא מתאימות
כמות כרטיסי האשראי שלכם

היום קל מאד להוציא כרטיס אשראי, ישנו מגוון רחב של כרטיסים והפופולארי ביניהם הינו כרטיס הויזה. בכל חנות מציעים לנו להוציא כרטיס אשראי אשר נותן "הטבות מיוחדות". רבים מוציאים את אותם כרטיסי האשראי גם כדי ליהנות מההטבות השונות המוצעות להם אבל בעיקר לצורך המסגרת. המסגרת היא המלכודת הראשונה אליה אנו עלולים להיכנס. המסגרת מעניקה לנו כסף שלמעשה אין לנו אותו וברגע שאנו משתמשים בכסף עלינו להחזיר אותו ואז אנו עלולים למצוא עצמנו עסוקים בהשבת מסגרות אשראי. לכן, על מנת לשמור על עצמנו חשוב שלא להחזיק במספר כרטיסי אשראי, כרטיס אחד צריך להספיק לכל אחד ואחת מאיתנו ואם המסגרת לא מתאימה לנו, באפשרותנו לבקש להעלות את המסגרת (אם יש לנו אפשרות לכסות אותה).

חלוקה לתשלומים
האשלייה הגדולה ביותר של כרטיסי האשראי היא החלוקה לתשלומים, או מה שנקרא "אשראי". האשראי אשר ניתן לנו מאפשר לנו לרכוש יותר ואפילו הרבה יותר. אבל, עלינו לשלם את אותו אשראי ואת אותם התשלומים, מה שעלול להוביל אותנו תוך זמן קצר מאד לשלם את התשלומים בלבד ובכך למעשה לסגור לעצמנו את כל מסגרת ההוצאות החודשית. על מנת להתנהל חכם ולשמור על עצמנו והכסף שלנו, חשוב להימנע כמה שניתן מתשלומים. קניות גדולות כמו למשל מקרר יכולות להיות בתשלומים, אך את הרכישות הקטנות והחודשיות כמו למשל האוכל או הבגדים שלנו חשוב לקנות אך ורק בתשלום אחד ויחיד.

תכניות אשראי
אם יש לכם כרטיס אשראי בוודאי שמעתם או קראתם על תכניות שונות אשר מוצעות לכם כמו הגבלת החיוב החודשי, נטילת הלוואה או כל תכנית אחרת. לפני שאתם פונים לבחור את אחת מהתכניות, שבו ותחליטו איזה מהן מתאימה לכם ביותר וכיצד תחזירו את השליטה על הכסף לידיים שלכם.

רכישה חכמה
היום קל מאד לרכוש יותר ממה שאנחנו יכולים. מעבר למגוון ולשפע אשר מוצע לנו, ישנן שפע של הצעות אשר עומדות מולנו ומזמינות אותנו לרכוש יותר ממה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו. יש להבין כי לא במקרה מדובר על אשליית האשראי וכי האשליה הזו נגמרת מהר מאד, אך המחיר עליה יכול להימשך לאורך זמן רב. אך על אף זאת, רכישה בכרטיס אשראי עשויה גם להיטיב עמכם, אם רק תעשו זאת נכון- כאשר אנו עושים שימוש במזומן, לא פעם אנו מוצאים את עצמנו תוהים לאן נעלם הכסף ואין לנו לאן לפנות כדי לבדוק את עצמנו. היתרון בכרטיסי אשראי הינו פירוט החיובים אשר בעזרתו תמיד נוכל לעקוב אחר ההוצאות ולדעת בדיוק לאן נעלם הכסף.

אם כן, רכישה חכמה, היא רכישה אחראית ומודעת. חשוב לדעת בכל רגע נתון מהי ההכנסה הפנויה שלנו לקניות ולמותרות. רק כך תוכלו לשמור על עצמכם מעצמכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה